Brak klientów? Jak rozwiązać ten problem

Budowanie zaufania do marki wśród jej klientów, to długi i skomplikowany proces, który często nie przynosi oczekiwanych efektów. Klienci korzystają wówczas z usług konkurencji, a sam przedsiębiorca nie osiąga oczekiwanych zysków, co jeszcze bardziej pogrąża firmę. Z problemem braku klientów boryka się dzisiaj naprawdę wielu biznesmenów, wynika to głównie z konkurencyjności współczesnego rynku, a także dużej ilości podmiotów wykonujących tą samą usługę w danym regionie. Istnieją jednak sposoby i praktyki, takie jak Networking na śniadaniach WFS, które okażą się pomocne przy pozyskiwaniu klientów i utrzymaniu ich na stałe. Co więc powinien zrobić przedsiębiorca, który boryka się z brakiem klienteli?

 

Kontakty biznesowe to podstawa sukcesu

 

Świat biznesu rządzi się własnymi, twardymi prawami, szczególnie, że żyjemy w czasach największej konkurencji i różnorodności rynkowej. Ten medal ma jednak drugą stronę. Chodzi oczywiście o pozyskiwanie kontaktów i rekomendacji biznesowych. Wzajemne wsparcie, jakiego udzielają sobie przedsiębiorcy może zaowocować trwałą, a co ważniejsze skuteczną współpracą, dzięki której obie (lub więcej) stron odczują wyraźne korzyści. Jak pozyskiwać takie kontakty? Jednym ze sposobów jest właśnie networking, czyli uczestnictwo w spotkaniach, na których przedsiębiorcy prezentują siebie, swoją działalność oraz możliwości. Na podstawie takiej prezentacji – o tym jak ją przygotować pisaliśmy już tutaj – oraz rozmowy na śniadaniu WFS, każdy biznesmen ma szanse poznać innych ambitnych i chętnych do działania przedsiębiorców.

Ważnym elementem networkingu są rekomendacje biznesowe, czyli wzajemne polecanie usług czy produktów klientom, z którymi już współpracujemy. Dzięki takim działaniom, można pozyskać wielu nowych nabywców i rozwinąć swoją działalność.

Trzeba pamiętać, że chwila rozmowy przy kawie nie wystarczy by upewnić się, że ewentualna współpraca będzie korzystna lub otrzymać rekomendacje. Dobrze prowadzony networking, to długotrwałe działanie, które wymaga otwartości i zaangażowania obu stron. Niezbędne może okazać się zainteresowanie branżą twojego potencjalnego wspólnika, przeprowadzenie kilku spotkań 1 na 1 oraz zbudowanie i utrzymanie pozytywnych relacji.

Potencjał networkingu można w pełni wykorzystać budując tzw. „power teamy”, czyli zespoły przedsiębiorców, których usługi uzupełniają się, nie nachodząc jednocześnie na siebie – dlaczego jest to rozwiązanie idealne? Przede wszystkim z uwagi na fakt, że w takim zespole będziecie w stanie kompleksowo obsłużyć klienta, który potrzebuje kilku rodzajów usług. Przykładowo, firma marketingowa może współpracować z biurem rachunkowych oraz grafikiem komputerowym, wzajemnie polecając się klientom i zwiększając zyski całej trójki.

Po drugie marketing

 

Na marketingu i reklamie opiera się zdecydowana większość dzisiejszego rynku, zwłaszcza marki, które dopiero budują swój wizerunek i rozpoznawalność będą musiały wyznaczyć budżety na różnego rodzaju działania marketingowe. Trzeba jednak pamiętać, że strategia reklamowa musi być odpowiednio przygotowana i zaplanowana – dzięki temu przyniesie możliwie najlepsze efekty. Pozyskiwanie klientów poprzez działania marketingowe opiera się w największej mierze o media, to na które z nich powinna zdecydować się dana firma, zależy przede wszystkim od specyfiki jej działalności, produktów czy świadczonych usług. Jako najważniejszą formę reklamy, należy wskazać dzisiaj te, które opierają się o działania w sieci. To tam bowiem przedsiębiorcy mają dostęp do największej liczby potencjalnych klientów.

Mówiąc o marketingu online, trzeba wskazać dwa typy działań – organiczny, czyli pozycjonowanie, którego celem jest osiągnięcie czołowych pozycji w wynikach wyszukiwania na wybrane frazy kluczowe, oraz płatny, czyli reklamy, które wyświetlają się użytkownikom, gdy Ci szukają produktów lub usług w internecie. Przygotowanie dobrej kampanii marketingowej, to jednak spore wyzwanie, przy którym niezbędna będzie pomoc specjalistów.

 

Upewnij się, że proces kupna jest prosty i intuicyjny

 

Jak pisaliśmy wcześniej, internet to świetne medium, które może zapewnić wielu klientów, a co za tym idzie zyski. Problem w tym, że w sieci wszystko musi być idealnie dopracowane i dopięte na ostatni guzik. Użytkownicy wymagają, aby strona internetowa była jasna i czytelna, dawała możliwość szybkiego dotarcia do potrzebnego produktu i wygodnego przejścia przez proces zamawiania. Statystki mówią jasno – witryny, które ładują się wolno, są nieczytelne bądź nieintuicyjne, są opuszczane przez użytkowników internetu równie szybko, jak zostały znalezione.

 

Podsumowując

 

Prowadzenie własnej działalności gospodarczej, to balansowanie na różnych szczeblach, a utrzymanie równowagi na każdym etapie gwarantuje sukces – tak wizerunkowy, jak i finansowy. Problem w tym, że każdy ze szczebli wymaga od przedsiębiorcy innych umiejętności – czy to negocjacyjnych, interpersonalnych czy przywódczych. Znalezienie złotego środka to więc nie lada wyzwanie. Stosując się jednak do porad, zarówno z tego, jak i z pozostałych artykułów na naszym blogu, a także przykładając się do networkingu, macie szanse osiągnąć sukces zarówno na rynku krajowym, jak i zagranicznym.