Wśród wielu przedsiębiorców wciąż panuje przekonanie, że nie potrzebują internetu. Są na rynku od lat, klienci doskonale ich znają a nowi przychodzą przede wszystkim z poleceń. Ale taki stan rzeczy może się kiedyś skończyć i konieczne będzie pozyskiwanie klientów nowymi kanałami. Niestety wtedy może być już za późno na rozpoczynanie działań w sieci. Dlatego lepiej pomyśleć o nich zawczasu.
Szerszy obraz
Czy osiedlowy warzywniak potrzebuje promocji w internecie? Odpowiedzią, która nasuwa się automatycznie, jest “nie”. Przecież na osiedlu każdy go zna i wie, gdzie iść po świeże pomidory czy jabłka. A teraz spójrzmy na to nieco szerzej – być może oferowane w małym, osiedlowym sklepiku warzywa i owoce pochodzą z własnych upraw i nigdy nie widziały chemii. Krótko mówiąc – są bio. A bio jest bardzo modne. Z pewnością w całym mieście jest masa osób, które szukają właśnie takich produktów. Nie znają jednak tego osiedla, na którym znajduje się wspomniany warzywniak, a tym samym nigdy nie słyszeli o samym sklepie. Tymczasem kilka prostych – i często bezpłatnych – rozwiązań może sprawić, że znajomość sklepu rozszerzy się na całe miasto i przysporzy mu nowych klientów. Jak widać każdy biznes może skorzystać na obecności w sieci, nawet jeśli na pierwszy rzut oka nie wydaje się to takie oczywiste.
Czyli potrzebuję strony internetowej?
Promocja firmy w internecie to nie tylko strony www. Możliwości jest znacznie więcej, dlatego zanim przystąpimy do działania warto zastanowić się, jakie rozwiązania będą dla nas odpowiednie i opracować strategię. Spójrzmy na kilka możliwości.
Strona internetowa: ma bez wątpienia wiele zalet. To my decydujemy o tym, jak będzie wyglądać i jakie treści w niej zawrzemy. Tym samym nikt nie ma wpływu na kreowany przez nas wizerunek i komunikaty kierowane do potencjalnych klientów. Niestety, stworzenie dobrze działającej strony oraz wypozycjonowanie jej wymaga odpowiedniej wiedzy i może być kosztowne.
Media społecznościowe: pozwalają na budowanie znacznie bliższych relacji z obecnymi i potencjalnymi klientami. Docieramy dzięki nim do osób autentycznie zainteresowanych naszą ofertą. Dają też możliwość szybkiego kontaktu klienta z firmą. Najczęściej są bezpłatne, ale aby zwiększyć popularność firmowego profilu konieczna może być reklama.
Wizytówka w mapach Google: to bezpłatne narzędzie jest idealne, gdy chcemy dotrzeć do klientów w okolicy. Zawiera wszystkie niezbędne informacje o firmie, ułatwia dojazd czy kontakt. Jednocześnie dzięki zbieraniu opinii od klientów zyskujemy na wiarygodności. Dodawanie wpisów pozwala na informowanie na bieżąco o wydarzeniach, nowościach czy promocjach. Wizytówka pozwala również na stworzenie prostej, bezpłatnej witryny.
To oczywiście tylko niektóre przykłady wykorzystania internetu w promocji naszej firmy. Jak widać każdy jest w stanie dobrać rozwiązanie odpowiednie do swoich aktualnych potrzeb i możliwości. Na pewno warto, bo internet daje niemal nieograniczone możliwości i pozwala dotrzeć do nowych grup odbiorców w prosty sposób. Dlatego nie ma co zwlekać – zacznij wykorzystywać go już dziś, bo jutro może być za późno.