Jak zbudować sieć kontaktów biznesowych wspólnie z WFS?

Na sukces w biznesie składa się wiele czynników. Nie wszystkie jednak zależą od nas samych, tego, co umiemy oraz posiadamy. To, jak duże znaczenie dla rozwoju przedsiębiorstwa mają wartościowe kontakty biznesowe, dobrze już wiemy. Jak zatem zbudować sieć relacji, dzięki której osiągniemy oczekiwane korzyści? Od czego zacząć i na co zwrócić szczególną uwagę?

 

1. Określ swój cel i nie daj się zaskoczyć

W networkingu im więcej wiesz i im bardziej świadomy jesteś, tym lepiej. Jasne zdefiniowanie swoich celów już na początku może mieć kluczowe znaczenie w budowanych przez Ciebie relacjach. Zastanów się zatem, czego tak naprawdę poszukujesz i na znajomości z kim zależy Ci najbardziej. Określ sieć ludzi, z którymi chciałbyś nawiązać relacje i po spotkaniu wybierz z niej osoby do dalszego kontaktu.

Ponadto:

  • Nie zamykaj się na nowe możliwości. Opracuj plan działania, który pozwoli Ci na ciągłe poszerzanie swojej sieci kontaktów, m.in. regularnie uczestnicz w organizowanych przez nas wydarzeniach!

  • Zadbaj o różnorodność znajomości. Dzięki temu niezależnie od sytuacji, w jakiej się znajdziesz, istnieje duże prawdopodobieństwo, że ktoś z otoczenia będzie w stanie zaoferować Ci swoją pomoc.

  • Przed każdym spotkaniem właściwie się przygotuj. Przemyśl, co konkretnie masz do zaoferowania drugiej osobie i nie daj się zaskoczyć! Bądź świadomy swojej marki. Odpowiednio wcześniej zastanów się nad możliwymi pytaniami i odpowiedziami, jakie na nie udzielisz.

2. Realizuj założenia

Przygotuj i ulepszaj swój własny styl budowania relacji biznesowych. Naucz się, jak skutecznie prowadzić networking – planuj, słuchaj, debatuj, wspieraj i dawaj. Z każdego kolejnego spotkania, w którym weźmiesz udział i następnej przeprowadzonej rozmowy, postaraj się wynieść jak najwięcej. Określ czas, który chcesz poświęcić na networking w ciągu dnia, tygodnia czy miesiąca i z konsekwencją realizuj swoje założenia.

3. Wyjdź naprzeciw oczekiwaniom innych

Jeśli jesteś członkiem klubu już jakiś czas, pamiętaj o nowych osobach, ich oczekiwaniach i nadziejach. Zapraszając gościa na wybrane wydarzenie, stwórz warunki, które ułatwią mu poznanie ludzi z otoczenia. Wyjdź z inicjatywą, skieruj go do odpowiedniej osoby, zaaranżuj rozmowę, pośrednicz w kontakcie. To naprawdę bardzo ważne.

 

 

Działając według powyższego schematu, otwierasz przed gośćmi i nowymi klubowiczami wiele możliwości. Pokazujesz, na czym tak naprawdę polega networking i w którą stronę warto iść. Każda osoba, która w networkingu ma większe doświadczenie, powinna w ten sposób pomagać nowicjuszom.

Pamiętaj, że budowanie sieci kontaktów biznesowych to proces długotrwały, wymagający cierpliwości oraz zaangażowania. Dlatego planuj i działaj. Skupiaj się na wyznaczonych celach, ale nie zniechęcaj się, gdy nie osiągniesz ich od razu. Każde ze spotkań traktuj jako możliwość na poznanie nowych, wartościowych osób. Być może to właśnie ci ludzie w bezpośredni lub pośredni sposób pomogą rozwinąć Twój biznes. Powodzenia!