Kariera w mediach społecznościowych – jak dotrzeć do milionów

Media społecznościowe to obecnie jeden z najpopularniejszych kanałów dotarcia do nowych i obecnych klientów. Skuteczne działania w social mediach pozwalają dotrzeć do milionów odbiorców.

 

Zacznijmy od liczb

 
Czy wiecie, że dotarcie do 50 milionów odbiorców zajęło telewizji aż 13 lat? Tymczasem Facebook znalazł 200 milionów użytkowników w czasie poniżej 12 miesięcy! Liczba użytkowników mediów społecznościowych nieustannie rośnie, a w samej tylko Polsce korzysta z nich 47% populacji (źródło: “Digital 2019”). Jednocześnie większość czasu spędzanego w internecie poświęcamy właśnie serwisom społecznościowym. Jak widać potencjał w nich drzemiący jest ogromny. Trzeba tylko wiedzieć, jak go wykorzystać. Oczywiście nie ma żadnych magicznych sztuczek na szybkie zdobycie popularności w social mediach, jednak pamiętając o kilku zasadach możemy przyspieszyć ten proces.


 

Angażuj

 
W wielu poradnikach na temat działania w mediach społecznościowych spotkać się można z pojęciem “angażujące treści”. Tylko co to tak naprawdę znaczy? Angażujące treści to te, które odbijają się wśród odbiorców szerokim echem – zbierają dużo reakcji, komentarzy i udostępnień. Musisz więc zadbać o to, by Twój post nie pozostawił nikogo obojętnym. Super, tylko jak to zrobić? Można iść na skróty – stara prawda social mediów mówi, że największe zasięgi robią koty. Seks też się dobrze sprzedaje. Tylko czy takie treści przysporzą Ci nowych klientów? Zdecydowanie nie. W mediach społecznościowych chcesz pokazać, że jesteś ekspertem w swojej dziedzinie i można Ci zaufać. Przystępując do tworzenia treści, zacznij od researchu. Poznaj swoich odbiorców, dowiedz się, czego szukają w internecie, jakie pytania zadają. A potem odpowiedz na ich potrzeby.
 

Wykorzystuj wszystkie możliwości

 
Obecnie media społecznościowe dają masę możliwości, jeżeli chodzi o formaty postów. Zdjęcia, infografiki czy filmy to zdecydowanie za mało. Nie bój się nowych możliwości – organizuj spotkania na żywo (tak zwane live’y), dodawaj relacje, wykorzystuj posty interaktywne (na przykład zdjęcia 360 czy 3D). W ten sposób nie tylko wyróżnisz się spośród konkurencji, ale też przykujesz uwagę odbiorców na dłużej.
 

Reklamuj się

 
Niestety, obecnie media społecznościowe nastawione są na zarobek. A to oznacza, że zrobią wszystko, by właściciele stron prędzej czy później sięgnęli do portfeli. W tym celu na przykład mocno ograniczają zasięgi postów organicznych. Czy warto płacić za reklamę? Jeżeli zależy Ci na szybkim zbudowaniu dużej grupy odbiorców, na pewno tak. Trzeba jednak wiedzieć jak się za to zabrać. Źle ustawiona kampania reklamowa jest najlepszym sposobem na przepalenie budżetu – pieniądze znikną a efekt będzie znikomy. Dlatego przed przystąpieniem do reklamy warto skonsultować się z kimś, kto wie, jak ją dobrze przygotować. Nie trzeba też wcale dysponować gigantycznymi budżetami.
Media społecznościowe to temat-rzeka a sposobów na przyciągnięcie fanów jest znacznie więcej. Trzy powyższe to jednak absolutne minimum. Stosując się do nich jesteś w stanie zwiększyć skuteczność swoich działań stosunkowo szybko – wystarczy tylko trochę pracy i nawet minimalny budżet.