Networking Warszawa - dlaczego warto?

Networking to termin określający nawiązywanie relacji o typie biznesowym w celu wymiany wiedzy i umiejętności. Networking opiera się na współpracy równoprawnych podmiotów, gdzie liczy się zaufanie i wzajemna chęć rozwoju i budowania siebie poprzez bycie w relacjach z innymi. Tutaj dążymy do sięgania dalej i wyżej, ale już nie samodzielnie, a przy obopólnym wsparciu partnerów.


Choć w Polsce idea networkingu nie posiada długiej historii – w 2010 roku utworzono pierwsze towarzystwo biznesowe networking Warszawa – to rozwija się bardzo szybko, zbierając liczne plony. Przedsiębiorcy chcą ze sobą współdziałać, wymieniać się doświadczeniem, zdając sobie sprawę z korzyści wynikających z kooperacji. Osiągnąć sukces w samotności jest bardzo ciężko, a sama droga trwa o wiele dłużej. Idea networkingu polega na gromadzeniu osób myślących podobnie i mających tożsame priorytety, wyznaczających sobie podobne cele i charakteryzujących się względnie zbliżoną wizją na przeznaczenie i przyszłość swojej firmy.

Networking – korzyści z relacji biznesowych

Zdobywanie wiedzy jest mocno związane z odczuwaniem satysfakcji. Badania wykazują, że łatwiej przyswajamy wiedzę w przyjemnej atmosferze, w sferach, które pragniemy zgłębiać i które realnie nas interesują. Współpraca z ludźmi, z którymi łączą nas idee biznesowe, doświadczenia, a może nawet określona misja, pozwala na szybsze, pogłębione zdobywanie wiedzy i nowych umiejętności. Nie przymus a wolna wola sprawiają, że chętniej się tą wiedzą dzielimy i łatwiej ją przyswajamy.


Networking to poszerzanie kontaktów i horyzontów. Dzięki relacjom biznesowym łatwiej o zdobycie nowych klientów i rozpoznawalność w świecie biznesu. Prościej jest również znaleźć dobrych pracowników – dzięki wejściu w sieć kontaktów można sprawniej sprawdzić ich kompetencje i wiarygodność lub uzyskać kontakt do osoby z polecenia.


Networking pomoże przedsiębiorcom, którzy osiedli w bezcelowości lub poczuli się wypaleni. Może pomóc odnaleźć motywację i cel, odnaleźć nowy kierunek rozwoju swojej firmy, określić nową misję. Inspiracja działa cuda, a doświadczenie i wsparcie ludzi podążających podobną ścieżką, pozwoli zebrać nowe siły i uchronić przed kryzysem.


Networking to również renoma, jeśli klient lub partner ceni i ufa przedsiębiorcy, z którym ma się dobre relacje, wzajemnie się wspierając, zyskuje się również jego zaufanie, stając się potencjalnym celem jego zainteresowania.

Networking - sposoby na budowanie sieci kontaktów

Jednym ze sposobów budowania relacji biznesowych jest zapisanie się do towarzystwa lub klubu biznesowego, którego przykładem może być WFS Polska – klub biznesowy o ogólnopolskim zasięgu, pozwalający spotykać się przedsiębiorcom z podobnych branż i generujących podobne obroty. Podobne kluby organizują liczne spotkania biznesowe, wspierając ideę networkingu. Nie należy też zapominać o networkingowej mocy Internetu, istnieniu licznych wspierających for i grup, jakie pojawiają się na Facebooku, Goldenline czy LinkedIn. Istnieją też całe platformy biznesowe, udostępniające fora, komunikatory i materiały, pozwalające na budowanie silnych społeczności biznesowych online.

Tworzenie silnej sieci kontaktów jest niezwykle istotne dla rozwoju firmy, jednak trzeba pamiętać, że aby stworzyć trwałe i cenne relacje biznesowe dobrze jest o nie dbać i je rozwijać. Dawać z siebie nie mniej, niż się bierze i być w tym wytrwałym i wiarygodnym. Należy też pamiętać, że networking opiera się na długotrwałym działaniu, potrzebnym do zbudowania zaufania i wiarygodności

Networking Warszawa - gdzie szukać wsparcia?

Towarzystwa i kluby biznesowe istnieją dziś w każdym większym mieście w Polsce. W ramach ich działalności organizowane są konferencje, szkolenia, spotkania biznesowe: jak śniadania czy lunche, przedsiębiorcy uczestniczą w dyskusjach i prelekcjach, organizując nawet wspólne zagraniczne wypady. Poszukując podobnego klubu na terenie Warszawy – networking Warszawa – warto zwrócić uwagę na WFS Polska, nasze stowarzyszenie networkingowo-rozwojowe o ogólnopolskim zasięgu, mające swoje komórki w kilku dużych miastach Polski. WFS słynie ze skutecznego wspierania rozwoju firm i przedsiębiorstw poprzez budowanie sieci realnych kontaktów biznesowych networking Warszawa.

Rozglądając się za networking Warszawa, szczególnie warto zapoznać się z działalnością naszego stowarzyszenia: WFS Polska (skrót od Współpraca Fundamentem Sukcesu), WFS jest rozpoznawane jako elitarne stowarzyszenia przedsiębiorców, do których kręgu warto się dostać ze względu na maksymalizację korzyści – wiedzy, doświadczeń i stworzenia sieci kontaktów. Synergia, jaka tutaj się tworzy, daje dużą moc oddziaływania. Rozglądając się za klubami promującymi networking Warszawa, warto przyjrzeć się naszym działaniom.

Networking Warszawa – poznaj stowarzyszenie WFS Polska

W naszych klubach został zastosowany niestandardowy model członkostwa – opierający się generowanych przez przedsiębiorstwo obrotach. Stosując taką selekcję, zależną od wyników danej firmy – sprawiamy, że kluby te tworzą oryginalne środowiska, w których mają możliwość zetknąć się dynamiczni i skuteczni przedsiębiorcy, generujący w swoich firmach podobne obroty.


Kluby WFS działają w wielu miastach Polski, między innymi Częstochowie, Łodzi, Wrocławiu, Katowicach i Warszawie – networking Warszawa. WSF, jako sieć klubów, od lat skutecznie wspiera rozwój firm, opierając go na tworzeniu kontaktów i przekazywaniu sobie rekomendacji. Stworzenie takiego układu klubów umożliwia współpracę między nimi, stawiając na dzielenie się wiedzą i doświadczeniem. To innowacyjne stowarzyszenie stworzyło cztery klasy grup, zależnie od generowanych przez przedsiębiorstwo obrotów, co jednocześnie mówi o wspieraniu biznesu na każdym etapie jego rozwoju. WFS regularnie organizuje spotkania biznesowe w najróżniejszych formach i w kilku miastach Polski, w tym Warszawie - networking Warszawa.

Jak wybrać odpowiedni klub biznesowy?

Poszukując klubu biznesowego w Warszawie - networking Warszawa - warto najpierw określić swoje cele i oczekiwania związane z członkostwem. Co jest motywacją: chęć nawiązania kontaktów biznesowych, znalezienia mentorów, inspiracji, a może wymiany doświadczeń, zdobycia wiedzy lub rekomendacji? Konkretyzacja celu pomoże w dokonaniu trafnego wyboru. Innym czynnikiem jest profilowanie, warto zapoznać się z profilem klubu i składem jego członków, zasada jest jedna: im większa grupa osób i bardziej zróżnicowana, tym lepiej. Istotne, by klub zrzeszał przedstawicieli z różnych dziedzin - to sprzyja różnorodności doświadczeń i zdobytej wiedzy, a także oczekiwań, stosowanych metod i określanych celów. Jednym z takich klubów jest WFS networking Warszawa.


Przed dołączeniem do naszego klubu WFS warto też zapoznać się z warunkami członkostwa ze względu na stosowany w klubie podział na sekcje. Wybierając WFS networking Warszawa, można uzyskać zróżnicowane korzyści - od wartościowych kontaktów, miło spędzonego czasu wśród podobnych sobie osób, do konkretnych porad, wskazówek i rekomendacji. Postaw na rozwój, skaluj swój biznes i otaczaj się cennymi ludźmi, którzy pomogą Twojemu przedsiębiorstwu wznieść się na wyżyny możliwości.